16.12.2010

porcusorul meu de Guinea


Intotdeauna mi-au placut animalutele astea micute si inca imi plac foarte mult.In urma cu 6 ani am luat o femela de la o colega de-a mea pe care nu am dat-o niciodata sa-mi faca pui desi imi doream foarte mult:).Iar in luna martie,anul asta am luat si un baiat tot de la colega mea.Si i-am pus impreuna iar ei s-au imperechiat si ea a ramas pentru prima data gestanta.Cand a venit perioada sa fete pui,i-a fatat pe toti morti.Si am cautat pe net de ce au murit si mi s-a spus ca din cauza ca ea era la prima gestatie,de aia au murit toti puii iara daca o dau si a doua oara la mascul dupa acest incident e posibil sa moara si ea.Ea trebuia sa ramana gestanta prima data la 4-5 luni si ea a ramas la 4 ani.Dupa acest incident,ea si-a revenit foarte greu dar si-a revenit.Apoi i-am lasat separat pe amandoi,in custi diferite dar custile erau una langa alta.Eu nu am acoperit custile lor iar baiatul tot sarea din cusca lui in cusca ei si s-au imperecheat din nou in noiembrie,acum de curand.
Eu ii tineam pe ei,amandoi intr-o debara afara dar nu era asa de frig.Ieri,seara,la 20:00 am fost la ei ca sa le dau de mancare si pe ea am auzit-o ca respira cam greu si mi-am dat seama ca e racita pentru ca o mai fost odata si tot asa o facut,apoii am fost sa-i zic la mami sa ma lase sa o duc la mine in camera,la caldura pentru ca e putin racita si nu vreau sa moara din cauza frigului.Dar ea mi-a zis sa nu o aduc pentru ca miroase,dar de la ea nu facea asa multa mizerie,era curata.Asa ca nu am adus-o in camera si am lasat-o in debara.Azi,seara,la ora 20:00 cand m-am dus sa le dau de mancare pe timpul noptii pe ea am gasit-o intr-un colt al custii si nu mai misca deloc!
Murise din cauza frigului!Si cred ca e numai vina mea ca nu am dus-o ieri la caldura.Pacat,pentru ca era si gestanta si trebuia sa fete in ianuarie si o aveam de 4 ani si pe el numai din luna martie,anul asta.De multe ori cand mergeam la ea si vorbeam cu ea,era fericita,ridica capul ca si cum ma asculta si efectiv guita si ea cand vorbeam cu ea.Tineam foarte mult la ea si ma doare ca a murit.Acuma mi-a ramas baiatul pe care am zis ca dupa acest incident il duc la mine in camera ca sa nu mai moara si el!
Un prieten mi-a zis ca oricum trebuia sa moara,ca e ceva firesc moartea dar ea mai avea mult de trait sau poate ca atatea zile a avut si nu e vina mea.Cred ca au murit si pui in ea si apoi a murit si ea.Asta e viata!
Imi pare rau!

Un comentariu:

  1. Imi pare rau Mada...dar porcusorii traiesc cel mult 7 ani in captivitate..am avut si eu unul si a murit la 6 ani jumate...Imi pare rau.

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri